Noć veštica u sred bela dana

Noć veštica je u našem okruženju počela po danu i odvijala se u radnoj atmosferi. Umesto maski koristili smo igračke, tematski osmišljene radne materijale, poučne priče i upoznavali se sa zemljama iz našeg okruženja. Jedna od priča, prilagodjena uzrastu dece, je i ova o čuvenom grofu Drakula, odnosno, vlaškom knezu Vladu III Cepešu.

„Jedan vlaški trgovac je izgubio vreću sa novcima. Svuda je bio razglasio da će onome ko je pronađe dati kao nagradu stotinu zlatnika. Jedan seljak je pronašao vreću i doneo mu. Rekao je: “Trgovče, ako je ovo tvoja vreća evo ti je.” Trgovac je prebrojao novce i vidio da su svi na broju, ali od škrtosti nije želio isplatiti seljaku obećanu nagradu. Rekao je seljaku: “Ja sam prebrojao novce i vidio da si ti već uzeo svoju nagradu od stotinu zlatnika. To je bilo tvoje pravo i neka si.” Seljak odgovori: “Ja nikakve novce iz vreće nisam uzimao. Donio sam ti je zatvorenu kako sam je i pronašao.” Trgovac mu reče: “Kada sam izgubio vreću u njoj je bilo sedam stotina zlatnika. Sada je samo šest stotina.” Seljak mu ponovi: “Ja nikakve novce nisam uzimao.” Odu oni kod Dracule da on presudi. Trgovac mu ispriča svoju priču, a seljak reče: “Gospodaru. Meni nije stalo do novaca. Meni smeta što on ne veruje u moje poštenje”. Dracula je prozreo trgovčevu igru i rekao mu: “Sve je jasno. Ti si trgovče izgubio vreću sa sedam stotina zlatnika, a seljak je pronašao vreću sa šest stotina. Prema tome trgovče, to nije tvoja vreća i ti čekaj dok ti se ne javi neto ko je pronašao tvoju vreću”. A seljaku reče: “Ti uzmi ovu vreću s novcima, nosi ju kući i čekaj dok se ne javi netko ko je izgubio vreću sa šest stotina zlatnika”.“

Tekst preuzet sa: http://hr.wikipedia.org/wiki/Vlad_III._Tepe%C5%A1#Pri.C4.8De_o_Draculi

Priču smo začinili trčanjem, skakanjem i gadjanjem čudnovatog čudovišta na edukativno osmišljenom poligonu. Čepovi su bili ukrašeni zastavama, a poeni su se dobijali za svaki pogodak i prepoznavanje zastave.

Noć veštica
Kroz igre i priče u tematski-edukativno osmišljenoj radionici poveli smo učesnike kroz različite predele, kulture, istoriju i podsetili ih na pozitivne ljudske osobine: poštenje, pravičnost, poštovanje, dosetljivost, dobrotu i humor, sa namerom da im ostanu usadjene i naširoko iskazane.

Leave a Reply

