Brojim, brojim da izbrojim

Opšte je poznato da deca najlakše uče pomoću slika i da pojmove doživljavaju kao celine, pre nego pojedinačne delove i da su veoma rano, čak oko četvrte godine, spremni da uče apstraktne pojmove. Zbog čega onda ne bismo iskoristili interesovanje deteta da nauči brojeve?
Povezivanjem cifre, znakova i reči odredjenog broja pokreće se igra kojom se uče brojevi. U odnosu na zainteresovanost deteta igru je moguće prilagoditi tako da bude takmičarskog tipa (npr. ko će pre da poveže sva tri) ili kreativnog (da samo crta odredjeni broj znakova na zadatu cifru). Naredni korak u učenju brojeva može da bude upoznavanje sa znacima sabiranja, oduzimanja, veće, manje ili jednako u periodu kada dete pokaže spremnost.
Pogrešna pretpostavka roditelja da je dete još uvek malo najčešće dovodi do odgadjanja učenja. Suprotno ovom mišljenju, deca žele da saznaju čemu brojevi služe, gde se koriste i na koji način. Detetovu zainteresovanost najlakše je proveriti nudjenjem materijala sa tematikom za koju mislite da želi da istraži. Pozitivan odgovor i traženje novih sadržaja siguran su znak da je dete spremno i motivisano za usvajanje novih sadržaja. Stoga, pružite svom detetu mogućnost da pokaže šta zna da nauči.
brojevi, sabiranje
veće,manje

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s