Tehnike učenja – organizacija vremena

Sve što postižemo u životu, od ponašanja i oblačenja, sticanja radnih i higijenskih navika, pa do rukovanja najsloženijim tehničkim uredjajima stiče se učenjem. Učenje može biti olakšano poznavanjem tehnika učenja, njihovim primenjivanjem i vežbanjem. Pravilna raspodela gradiva i planiranje vremena mogu unaprediti učenje.

Tehnike pravilne organizacije vremena vezanog za učenje:

Tehnika učenja sa pauzama

Dok učenik uči pravi kratke pauze. Odmor može da napravi nakon logičkih celina, a ne u sredini pasusa ili rečenice. Vreme pauze ne bi trebalo da bude predugačko kako ne bi izgubili „vezu“ sa gradivom. Preporučljivo je da se učenik u pauzi protegnete, uradi par sklekova, čučnjeva…

Koncentrisano učenje

Učenje bez pauze. Postoje situacije kada se učenik toliko zadubi u proučavanje neke materije ili rešavanje zadataka kada pravljenje pauze nije poželjno. Prekidanje učenja bi poremetilo koncentraciju, pa je bolje pauzu odložiti dok ne završi zadatak ili deo gradiva.

Pored navedenih tehnika učenik može da pravi beleške vezane za odredjene lekcije, daje celinama svoje podnaslove, pravi tabela u kojima će razvrstati pojmove, crtan šeme koje će ga asocirati i voditi kroz čitav tekst, sastavljati listu pitanja (na koja će pri ponavljanju dati odgovore) …

Sve ove tehnike trebalo bi  koristiti sa povezivanjem gradiva sa poznatim situacijama, primerima, uporedjivanjem i izvlačenjem samostalnih zaključaka. Poželjno je učenika pre nego što krene u prvi razred upoznati sa navedenim tehnikama učenja i prepustiti mu da sam izabere stih koji mu najviše odgovara.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s