Tehnike učenja – organizacija gradiva

Učenje je, najšire gledano, proces menjanja pojedinca koji se odvija pod uticajem unutrašnjih (sazrevanje) i spoljnjih faktora. Čovek uči da bi se prilagodio sredini u kojoj živi, ali i da bi tu sredinu bolje prilagodio svojim potrebama.

Kao i svaku delatnost ili radnju i učenje možemo da naučimo. Tačnije, možemo da naučimo tehnike učenja.

Gradivo se može organizovati na nekoliko načina, pa tako postoji nekoliko tehnika:

Parcijalna tehnika

Gradivo koje se uči potrebno je podeliti na delove koji imaju logičku celinu. Veoma je važno da učenik sam proceni koji deo gradiva predstavlja smislenu celinu i da razume značenje iste.

Tehnika celine

Iščitavanjem čitave lekcije učenik treba da razume ono što je njena suština. Čitanje se može ponavljati sve dok učenik ne shvatimo o čemo se radi. Ova tehnika je pogodna za učenje kraćeg gradiva.

Kombinovana tehnika

Predstavlja kombinaciju gore navedenih tehnika. Praktično to znači da učenik najpre pročita gradivo u celini, a zatim pristupi podeli teksta na delove.

 

Tehnike se mogu primenjivati u skladu sa vrstom gradiva i učenikovim izborom.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s